wereldbewonderaars.reismee.nl

Auckland zonder jetlag (dag 2)

Dinsdag 19 juli 2011

Deze ochtend hebben we na een lekker ontbijt (en het plaatsen van onze eerste post) de bus genomen naar Auckland Centrum. De Nieuw-Zeelanders zijn er me toch wat! Ze zijn telkens goed geluimd en klaar voor de één of andere grap of fijne opmerking. We hebben dan ook besloten om de categorie kiwi-humor op te richten. Zodat jullie een idee kunnen krijgen over hoe die goedlachse mensen met de wereld omgaan...

Deze ochtend hebben we ons een ticketje gekocht voor de skytower. Twee platforms hoog bracht de lift ons naar een schitterend uitzicht rondom de stad. Door het stralende weer konden we bijzonder ver kijken! Wouter zag weer potentieel beklimbare vulkanen liggen maar hield zich toch wel opvallend angstvallig aan de binnenkant van de toren... ;-) Er was toch wel heel wat te zien: zowel de prachtige uitzichten als enkele gekken die van de toren sprongen (met touw welteverstaan)...

Daarna kochten we een ticketje voor een boottochtje naar Devonport waar we onder begeleiding van mijn gps (u raadt het al de Wouter) een uitgedoofde vulkaan beklommen... J Ook niet echt een ver(r)assing... MAAR het moet gezegd worden: hoewel sceptici (ikzelf) de skyline van de skytower nu wel gezien hadden, was dit alweer een prachtig uitzicht over de stad... Het was een beetje zoals ‘the hills are alive with the sound of music' maar dan wel met rugby-kreten op de achtergrond...

Ook iets wat mij mateloos bezighoudt is de natuur! Je kan niet geloven welke planten, vogels,... je allemaal ziet... Om winter te zijn staan onze lentebomen hier in bloei en vind je dus allerlei bloemen en gekke vogeltjes... We zijn trouwens op zoek gegaan naar een boekje over de inheemse fauna en flora maar voorlopig niks gepast gevonden...

Terug de stad in hebben we wat rondgewandeld in Auckland. Eerlijk gezegd besef je dan pas hoeveel cultuur Europa te bieden heeft. Weinig interessants aan mooie gebouwen of architecturale hoogstandjes... Als alternatief even de ‘shoppingmall' binnen geweest en geposeerd aan de reuzegrote wekker die aftelt tot het WK rugby in oktober van dit jaar. Georganiseerd door (u raadt het al)... Nieuw-Zeeland!

Deze avond hebben we een heerlijk visje gegeten in een restaurantje in de stad en daarna (romantischer wijs) nog even de skytower (alweer) by night gefotografeerd... Tussen ons gezegd en gezwegen: we hebben hem nu wel gezien en zijn klaar voor onze volgende etappe naar Paihia!

Het zal weer een avontuur worden. Hopelijk kan ik morgen de auto onder controle houden en hoeven we geen noodstops meer te maken (TIP: NOOIT je linker voet gebruiken om te remmen... )!

Op ons volgende berichtje zullen jullie vast even moeten wachten aangezien we de komende dagen waarschijnlijk niet over internet zullen beschikken... Maar we typen alles netjes en plaatsen het dan wel later!

Veel groetjes,

Sofie (typiste van dienst) en Wouter (achtergrond-gebrom)