wereldbewonderaars.reismee.nl

Een woelige geschiedenis

Donderdag 21 juli 2011

Wat zijn we hier in Nieuw-Zeeland keurig op tijd wakker! Om 6 uur ben ik springensklaar om de dag te starten... Dit in tegenstelling tot mijn ochtendhumeur als ik moet gaan werken...

De kamers hier beschikken (tot nu toe) wel over zéér degelijke bedden, dus mogen we niet klagen over nachtrust of rugpijn.

Waar ik wel een beetje over klaag is het regenfront dat net over dit gebied hangt de dagen dat wij op bezoek komen. We hadden vooraf gepland om vandaag een dolfijn-uitstap te maken met alles erop en eraan (boottocht, ev. Zwemmen,...) Maar ja... Dat kan jammer genoeg niet doorgaan wegens véél te veel regen en hoge golven. We proberen het nog wel eens in Abel Tasman maar het is toch jammer!

Vandaag als compensatie wel een boottochtje gemaakt. Geen grote tocht maar wel met de nodige golven (geen zeezieken aan boord)! Russel was onze eindbestemming, dit moet de eerste hoofdstad van Nieuw-Zeeland geweest zijn. Ik moet wel even melden dat Russel niet meer is dan een wijk in Eksaarde (voor de mensen die daar de weg kennen... ;-)) In Russel een beetje rondgewandeld en daar het oudste kerkje van Nieuw-Zeeland bezocht. We hebben de rust van de doden lekker verstoord. Wouter wou de ideale foto nemen en ik was weer geïnteresseerd in alle bloemen en struiken die daar stonden... Tja...

Voor pépé van Eksaarde: Er zitten hier héél speciale vogels! Allemaal andere kleuren en tekeningen. Zo heb ik er nog nergens gezien... Je hoort hier vanalles fluiten (vinken heb ik nog niet gehoord)! Ik zal er voor jou enkele proberen vangen voor in de volière maar vrees dat ze niet mee zullen mogen in de valies... J

Daarna hebben we een heerlijke warme chocomelk gedronken en een broodje gegeten om met de boot terug te keren!

In de namiddag zijn we met de auto naar Waitangi gereden (zo'n 3km van Paihia). Normaal zouden we dit te voet doen maar door het weer toch maar voor de droge oplossing gekozen. In Waitangi werd het vredesverdrag tussen de maori's en de blanken ondertekend. Op de foto's zullen jullie de vlaggenmast zien, dit is de plaats waar het verdrag getekend werd en ook nog foto's van de grootste maori-kano die werd gemaakt nalv het 100-jarige verdrag. Deze kano is volledig gemaakt uit een kauriboom... Jaja... Het is een groot exemplaar!

Deze avond in een plaatselijke kroeg gaan eten. Jack's ribs, een soort van western-achtige tent die halve everzwijnen met frieten serveert... ;-) Soit het was zéér lekker. En ze zijn hier ook wel héél curieus en trots tegelijkertijd. Toen ons vreemde accent opgemerkt werd, ging het als een lopend vuurtje. De verschillende serveerders en serveersters kwamen eens langs om te checken of alles wel goed was en als kers op de taart kwam ‘den groten baas' hoogst persoonlijk vragen uit welk land we kwamen... Grappig... Nu snel ons bed in want morgen staat er ons een vroege en lange rit naar Rotorua te wachten. Hopelijk blijft het redelijk droog...