wereldbewonderaars.reismee.nl

Going South(Island)

Zaterdag 30 juli 2011

Vandaag zeer vroeg (6u) opgestaan want om 8u25 vertrok onze ferry naar het Zuideiland. Snel ons bagage in de auto gestoken (die we dus op straat hadden geparkeerd wat toch niet nodig bleek want de poort van de parkeergarage was inderdaad open... had ze toch gelijk de trunte ;)) en door een nog slapend Wellington naar de haven vlakbij gereden. Daar afscheid genomen van ons (huur)autootje dat spijtig genoeg niet mee op de boot mocht en dan na inchecken van de bagage de vlieger, sorry boot, op naar Picton op het Zuideiland. Een reis van zo'n drie uur... een lange reis zo leek maar dit viel goed mee vermits er buiten heel mooie landschappen voorbijgleden, vooral het laatste uur van de tocht is adembenemend want deze voert door de Queen Charlotte Sound. Bij aankomst in Picton onze bagage opgehaald en vervolgens onze nieuwe huurwagen gaan afhalen, ditmaal is het een Toyota Corolla (wederom best grappig vermits dit Sofie's eerste auto was, zij het wel in oudere versie ;))...

Al snel vervolgen we onze weg richting onze overnachtingsplaats en dit doen we via de scenic route langs de verschillende Sounds... het is een weg met mooie uitzichten maar niet geschikt voor mensen met een zwakke maag want het is bocht in, bocht uit, berg op, berg af... Na een voorspoedige rit en een korte strandwandeling bereiken we onze B&B Almyra at Kina, een echte luxe B&B prachtig gelegen op een schiereiland temidden van getijdenpoelen en aan de voet van met sneeuw bedekte bergen... Niet onze eerste keuze maar we klagen niet! Onze reisorganisatie was er immers in geslaagd om de door ons gekozen accommodatie niet tijdig te boeken en als compensatie betalen zij de meerkost voor deze luxe b&b... Mooi meegenomen!!!