wereldbewonderaars.reismee.nl

Abel Tasman National Park

Zondag 31 juli 2011

Na een zeer goede nachtrust (fantastische bedden) en wakker worden met zicht op bergen, water,... zijn we klaar voor een stevig ontbijt! De gastheer en gastvrouw Ron en Fiona geven ons veel uitleg over wat er in de buurt te doen is! Ze regelen voor ons een bootje om zo het natuurreservaat te verkennen. We wilden eerst graag een grote wandeling maken. Maar die plannen blazen we af omdat er morgen een lange rit voor de boeg staat en omdat de wandelpaden soms zeer steil en moeilijk zijn. Dus vertrekken we naar Kaiteriteri. We hebben een scenic boottocht die ons gedurende 4 uur meeneemt naar de mooiste plekjes van de baai. We hebben alweer geluk: het is mooi weer maar wel een koude wind! Winterjassen zijn geen overbodige luxe.

Onderweg zien we prachtige stranden, rotsen, vogels,... We geven onze ogen en oren de kost!

Als kers op de taart krijgen we zeehondjes te zien die zitten te zonnen op de rotsen! Normaal zitten er hier zo'n 600 maar omdat het winter is blijven enkel de vrouwtjes met hun kleintjes! We gaan ook enkele keren van de boot. Wat een mooie schelpen zijn er te vinden op het strand! Zo heb ik er nog nooit gezien! Wouter kijkt mij een beetje angstvallig aan als ik weer een schelp in mijn jaszak duw: ‘Straks heb je 2kg schelpen mee naar huis'. Maar ze zijn zo mooi, ik neem ze toch mee naar huis! ;-)

Na een fijne boottocht, gaan we even naar de supermarkt. We hebben besloten om deze avond in onze b&b te koken. Aangezien we een keukentje hebben, kunnen we hiervan profiteren! We nemen ook nog gauw een fles lokale wijn mee om de avond goed in te zetten!

Even melden dat de wijn hier zéér lekker is maar ontzettend duur! Er zijn wel flessen met ‘gewone prijzen' (die wij kiezen) maar de meeste flessen zijn zeer hoog geprijsd dwz +/- 15-25euro per fles!!! Geen wonder dat ze niet te vinden zijn in de Belgische winkelrekken... Lekker dus, maar duur...

Na een pasta met kaassaus onze reisverslagen aanvullen (door de drukte van de afgelopen dagen nog niet veel tijd gehad). Onze ipod speelt hier in de radio! Dus met wat goede muziek op de achtergrond straks ons bedje in voor een korte rust want morgen is het weer een overgangsdag: de langste van de hele reis... Hopelijk valt het mee! Het weer zou nog zonnig blijven de komende dagen. Vingers gekruist maar! We genieten er met volle teugen van!

Bye guys (dat zeggen ze hier toch zo graag...)

xxx

peter

S & W, andermaal mooie verhalen en neen we hebben nog geen regering, maar wel een formateur Di Rupo die vanaf half aug gesprekken opstart maar zonder de NVA, en voor Sofie Lokeren heeft 0-0 gespeeld tegen Wagerem - België heeft ook een haalbare loting WK met Kroatië, Servië, Schotland, Macedonië en Wales - voor het overige slecht weer hier in ons kikkerlandje, maar wel met hesperolletjes of bouletten met kriekjes

Nonkel Geert en Stefanie

We hebben eventjes naar jullie foto's en blog gekeken, en zo te zien is het wel een zeer mooi en veelzijdig land, waar er veel te beleven valt. Wees voorzichtig en profiteer er nog van. Groetjes, nonkel Geert en Stefanie