wereldbewonderaars.reismee.nl

One way bridges

We maken deze ochtend ons ontbijtje: een eitje koken, muesli en yoghurt, toast met confituur (We stelen ook nog 2 brownies als tussendoortje, maar ssssht). Dan hossen we het huis door om onze spullen te pakken... Je kan het al raden! De tocht van gisteren laat zijn sporen na! We zijn behoorlijk moe en zijn later uit ons bed gerold dan eerst afgesproken. Snel uitchecken en dan nogmaals naar het uitzichtpunt want vandaag zijn er geen wolken te zien! Nog een kiekje van de gletsjer en dan rijden maar...

De wegwijzers die we vandaag moeten volgen, brengen ons naar Queenstown. Dat het een opmerkelijke weg is, mag gezegd worden. We komen de hele tijd ‘one way bridges' tegen. Dwz een brug waar maar 1 auto tegelijkertijd over kan omdat de brug zo smal is. Goed uitkijken dus, buik intrekken en rijden maar! We hebben ook een speciale aanbieding: de langste one way bridge van Nieuw-Zeeland. Gelukkig met inhammetjes om de tegenliggers te laten passeren. Eén grote opmerking: er zijn geen tegenliggers vandaag...

We rijden tientallen kilometers zonder iemand tegen te komen. We stoppen geregeld om foto's te nemen van de prachtige natuur. En we kijken onze ogen uit! De uitzichten zijn fenomenaal: watervalletjes, meren met daarachter besneeuwde bergen.

Dan beseffen we dat het tijdens deze winter toch wel gauw donker wordt. We besluiten om een tandje bij te steken. Het kleine tandje wordt een groot tandje aangezien ik zeer dringend naar toilet moet. Als er in honderd kilometer geen tankstation te zien is, dan ook geen toilet. Gelukkig biedt een klein dorpje soelaas... Vanaf dan is de sfeer minder gespannen en kunnen we weer verder.

Onze allerlaatste stop is eentje die ons doet huiveren. De eerste bungee-brug van Nieuw-Zeeland. Brrrr! Ze is hoog en het water is diep! Dan maar verder!

Als we aan ons hotel aankomen, staat de gastvrouw ons op te wachten. Ze toont ons de kamer en nodigt ons uit voor het wijnproeven in de lounge. Dat laten we ons geen twee keer zeggen! We kiezen een wijntje en schuiven aan bij enkele andere gasten. Natuurlijk moeten we ons voorstellen. Deze keer weten ze wel waar België ligt en ze weten dat er problemen zijn tussen de Vlamingen en de Walen... Maar wat was het nu weeral? Een burgeroorlog zoals tussen de Hutu's en Tutsi's? We kunnen ons niet inhouden van lachen. Ik wil nog vragen of ze mijn mes wil zien, maar blijf voor de zekerheid beleefd...

Na een gezellige babbel trekken we de stad in voor een hapje. We gaan naar Brittania, een restaurant dat volledig is ingericht zoals een boot. Enkel de golfslag ontbreekt... ;-) En dan kruipen we maar eens in ons grote bed!