wereldbewonderaars.reismee.nl

Queenstown

Dinsdag 4 augustus 2011

Ik trek de gordijnen open en het ziet er maar triestig uit: een dik wolkendek is samengepakt over Queenstown. Vandaag besluiten we om het rustig aan te doen. Ik ben nog altijd stijf van de gletsjeravonturen en ook Wouter voelt zich maar moe.

We besluiten om wat rond te kuieren in de stad en gaan wat souveniers shoppen. Ons hotel is heel goed gelegen maar gunt onze spiertjes geen rust. We liggen hier 100m uit het centrum maar moeten daarvoor eerst een zeer steil padje af (of op)! Het is een echte kuitenbijter. Omdat we niet de hele dag met de zakken willen rondsleuren, zetten we die eerst af! Hup weer de helling op!

De wolken hebben ondertussen al plaats gemaakt voor een prachtig zonnetje. Het ideale moment om aan boord te gaan van een stoomboot! Het is zo'n echt authentieke boot waar twee stoere mannen kolen op het vuur moeten scheppen. Aangezien we een kijkje mogen nemen in de machinekamer, is dat echt wel de moeite om eens te zien. Hard labeur ook! Ge moogt gerust zijn. Daarna nestelen we ons op het voordek waar we alweer de meest prachtige landschappen zien voorbij glijden! Ik krijg het aan de stok met een Japanese vrouw die mijn plaats op de bank inneemt omdat ik een foto wil nemen. Als tegenzet besluit ik maar om haar zicht te bederven en steevast als stoorzender voor elke shot te gaan staan... Niet echt netjes, ik weet het... Maar we trekken er ons niet teveel van aan! Genieten maar en veel mooie foto's nemen!

Als we aan de overkant van het meer gekomen zijn, gaan er een heleboel mensen van de boot af. Zij gingen naar de schapenboerderij naar een show kijken. Aangezien we op onze volgende bestemming op een schapenboerderij logeren, leek het ons nogal overbodig om hiervoor te betalen. En dan varen we terug. Deze keer krijgen we een ijskoude wind in ons gezicht en besluiten we maar om ons binnen te gaan warmen! Lekker rustig aan, onze spiertjes kunnen wat bekomen!

Omdat bij aankomst het zonnetje nog altijd schijnt, gaan we met de gondola de berg op. Woutertje zit mooi met zijn rug naar het dal toe, zodat hij niet kan zien hoeveel we stijgen. Ik kan u zeggen, het water was veel te diep! Vanop het bovendek hebben we alweer een prachtig zicht over de bergen. Ook nu houdt Wouter hem angstvallig tegen de muur want het is wel heel hoog. Er vliegen paragliders boven ons hoofd, er zoeven kinderen in karretjes de berg op,... In Queenstown kan je echt alles doen... Je kan het zo gek niet bedenken. Alles is hier gewoon en hoe gekker, hoe liever.

Na de gletsjeravonturen voel ik niet onmiddellijk de noodzaak om aan een touw te hangen bengelen (mijn rug is trouwens het perfecte excuus om dat niet te hoeven doen). De jetboat spreekt me wel aan maar met deze temperaturen vind ik het toch wel net iets te koud om door het ijskoude water te zoeven! Brrrrrrrrrrr. Ook het skiën bijt in mijn been maar is een beetje geldverspilling als je weet wat je uitgeeft om een half dagje op de latten te staan (skipas, liftpas, huren van materiaal,...).

Vandaag rustig aan dag: we sluiten onze avond af met een zalig badje, een hapje en wat bijslapen in ons reuzengroot bed.

Tot morgen allemaal!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!